Podaj dalej!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrEmail this to someone

Blenduję. Dużo blenduję. Latem było na prawdę mało dni bez blendera. Nie przepadam za sałatami, a szpinak to taka sałata. Za to koktajle szpinakowe to całkiem inny temat. Są genialne. Wszystkie! No więc blenduję szpinak, dodaję owoce, sok lub wodę i piję z ogromnym uśmiechem na ustach.

koktajl smoothie szpinak banan truskawka

Potrzebujemy:
1 banan
200 g truskawek
2 garstki szpinaku
sok z połowy cytryny
200 ml wody
2 łyżki miodu
Do blendera -blend blend – i do szklanek 🙂

koktajl smoothie szpinak banan truskawka

Jedzcie szpinak, bo ma właściwości antynowotworowe i antymiażdżycowe – a to dzięki luteinie i beta-karotenowi. Jest dobry na nadciśnienie (potas) oraz stres (magnez). Wielu ludzi mylnie uważa szpinak za bogate źródło żelaza. Owszem, jest jego źródłem, ale nie bogatym. Szpinak zawiera 2,71mg żelaza na 100g produktu, a według badań z 1870 roku przeprowadzonych przez Eryka von Wolfa (zapamiętajcie to nazwisko, bo zrobił ludzi w balona) wynikało, że 27,1 mg. Przecinki się komuś pomyliły, ups. Ale ciekawe jest to, że nikt do 1937 roku badań tych nie powtórzył. Myślę, że jeśli ludzie w tym czasie spożywali duże ilości szpinaku to i tak wyszło im to na zdrowię, gdyż zawiera on np. 28,1mg witaminy C, 79mg magnezu, 49mg fosforu, aż 558mg (!) potasu i 99mg wapnia (ale tylko 5% wapnia jest w stanie przyswoić ludzki organizm, i jest to np. 16 razy mniej niż z mleka). Jesienne zbiory posiadają więcej składników odżywczych, a mniej szczawianów (ważne dla osób, które szczawianów nie powinny spożywać w dużej ilości). Poczytajcie internety, jeśli was to interesuje 🙂

Podaj dalej!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrEmail this to someone